Professioneel, betrokken en vernieuwend
Havenfestival IJmond zet in op een verdere professionalisering van de organisatie, grotere betrokkenheid van de bezoekers én het toevoegen van nieuwe elementen aan de vertrouwde festivalopzet.
Nadat eerder dit jaar het besluit was genomen om in 2016 geen festival te organiseren, zijn het bestuur en de projectgroep met frisse energie aan de slag gegaan met de contouren van een vernieuwd festivalconcept voor 2017. Eén van de belangrijkste stappen was het aantrekken van een evenementenbureau dat de vrijwilligers kan helpen bij het maken van een professionaliseringsslag.
,,De voorwaarden die tegenwoordig gesteld worden aan het verlenen van een evenementenvergunning vragen nadrukkelijk om een andere aanpak’’, aldus de kersverse voorzitter Jakob Klompien. ,,Wij kunnen dat als vrijwilligersorganisatie niet alleen. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een partner met ervaring op dit gebied.’’
Die partner heeft het bestuur na een pitchronde gevonden in Levensgenieters, het bedrijf van Bas Dortmundt, René van Elsland en Tom Siekman. ,,Zij organiseren jaarlijks 30 tot 40 grote evenementen en weten dus wat er moet gebeuren om iets goeds neer te zetten.’’